آزمون یاب: مرجع تخصصی پرسشنامه و پاورپوینت

پرسشنامه, پروتکل درمان, پاورپوینت, پروپوزال

آزمون یاب آزمون یاب

اطلاعیه فروشگاه

جهت جلوگیری از خطای بانکی در هنگام خرید، vpn یا فیلترشکن خود را غیرفعال کنید ........ ........... .......... .... ........... ......... .... ..... انجام تراکنش های کمتر از مبلغ 5000 تومان با کارت های بانک ملی ممکن نیست (از سایر کارت های بانکی استفاده کنید) .... .... ... .. درصورت ناموفق بودن خرید، مجددا اقدام به خرید نمائید یا با کارت بانک دیگری خرید کنید و یا نام فایل درخواستی را به ایمیل azmonyab@gmail.com یا azmonyab86@ (تلگرام) بفرستید

نمونه تفسیر وکسلر (تفسیر آزمون وکسلر بزرگسالان ) نمونه دوم

نمونه تفسیر وکسلر (تفسیر آزمون وکسلر بزرگسالان ) نمونه دوم

تفسیر تست وکسلر بزرگسالان

نمونه اجرا شده آزمون وکسلر

نمونه تفسیر تست وکسلر

 

تعداد صفحات:    10

نوع فایل:    WORD

 

قسمتی از متن:

معرفی آزمودنی

معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر بزرگسالان

تعریف هوش

سطوح  تفسيريWAIS-R

سطح 1: تفسير هوشبهر كلي

سطح 2

الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی

ب) نمره هاي عامل

ج) گروه بندي هاي اضافي

نيمرخ ACID:

گروه بندي هاي هورن:

سطح 3: تفسير پراكندگي خرده‌آزمون‌ها

سطح 4: تغییر پذیری درون خرد آزمون ها

 

 

سطح 2

الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی

Verbal IQ= 122 

Performance IQ= 103

بين هوشبهر كلامي و عملي 19 نمره تفاوت وجود دارد (V>P) كه اين اختلاف در سطح 0.01 معنادار مي باشد.اين اختلاف از دو جهت قابل توضيح مي باشد. از طرفي آزمودني فردي با تحصيلات بالا و متعلق به خانواده اي با سطح اجتماعي- اقتصادي بالا مي باشد كه اين عوامل تا حدودي مي تواند باعث بالاتر بودن هوشبهر كلامي نسبت به عملي باشد و از طرفی آزمودنی تکالیف مقیاس های عملی را با کندی و بی حوصلگی انجام می داد که این می تواند در کاهش نمرات عملی موثر بوده باشد.

ب) نمره هاي عامل

  1. نمرات عامل را با استفاده از نمره هاي مقياسي اصلاح شده بر حسب سن محاسبه مي كنيم.

Verbal Comprehension Index: 1.4 (I+V+C+S)+44

Verbal Comprehension Index= 1.4 (13+13+17+12)+ 44= 121

Perceptual Organization Index: 2 (PC+BD+OA)+40

Perceptual Organization Index= 2 (10+15+11)+40= 112

Freedom from Distractibility Index: 2.8 (DSP+A)+44

Freedom from Distractibility Index= 2.8 (4+14)+44= 94.4

  1. 2. ميانگين نمره هاي استاندارد مربوط به هر سه عامل را محاسبه مي كنيم.

= (121+112+94.4) /3 = 109.13

  1. 3. تفاوت نمره هاي استاندارد هر يك از عامل ها را از اين ميانگين محاسبه مي كنيم.

Xve– = 121 –109.13 =11.87

Xpe– = 112– 109.13 = 2.87

Xfr– = 94.4 – 109.13 =-14.73

  1. معنادار بودن تفاوت نمره ها را آزمون مي كنيم.

همان گونه كه مشاهده مي شود، عامل اول يعني درك و فهم كلامي تقريباً11.87نمره با ميانگين اختلاف دارد كه اين تفاوت به لحاظ آماري معنادار مي باشد(تفاوت 7 نمره اي در سطح 0.05 براي سنين 74 – 20 سال معنادار است) و بايد تفسير شود. از آن جايي كه اين عامل، شاخص نسبتاً خالصي از توانايي هاي كلامي است با توجه به سطح تحصيلات و سطح اجتماعي – اقتصادي قابل توجيه مي باشد، همان گونه كه اين تفاوت در مورد هوشبهر كلامي و عملي نيز صادق بود.

در مورد عامل دوم يعني سازمان دهي ادراكي تفاوت تقريباً 2.87 نمره اي با ميانگين وجود دارد (سازمان دهي ادراكي 2.87 نمره از ميانگين كمتر است) كه اين تفاوت نيز از نظر آماري معنادار نمي باشد (تفاوت 9 نمره اي در سطح 0.05 براي سنين 74 – 20 سال معنادار است).

در مورد عامل سوم يعني رهايي از حواسپرتي اختلاف تقريباً 14 نمره اي وجود دارد كه به لحاظ آماري معنادار مي باشد (تفاوت 9 نمره اي در سطح 0.05 براي سنين 74 – 20 سال معنادار است). این نمره ، ضعف در تمرکز، ضعف در حافظه و زنجیره ای کردن، ضعف در توانایی عددی، اضطراب، خودبازبینی و دشواری در انتقال ذهن را نشان می دهد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,900 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
WAIS-N2_1937515_4932.zip41.6k